10 Şubat 2008 Pazar

Şırnak'taki Şişli


Artık iki Şişli var... Biri İstanbul'da, diğeri 1200 kilometre uzakta... Şırnak'ta!

Doğu'dakinin asıl adı Şenoba ama "Şırnak'ın Şişli'si" diyor o toprakların sahibi Babat Aşireti. Köy irisi Şenoba'yı bıçak gibi kesen asfaltta nazik beyler, zarif hanımlar piyasa yapmasa da, alışveriş fantezisi kırık-dökük bakkaldaki gofret-cipsle sınırlı olsa da orası artık Şişli! Çünkü Mustafa Sarıgül "havasını değiştirdi" Şenoba'nın. Onları duydu, dinledi, el verdi.

Şenoba'daki 1500 korucu ve onların aileleri televizyonda görmüşlerdi Sarıgül'ü. Beyazcamdan tanımışlar, ısınmışlardı. Şişli nere, Şırnak nere; acaba kendilerini duyar mıydı?

"Rica"larını eski dostları bana ve yeni ümitleri Sarıgül'e iki kopya gönderdiler. Geçen hafta Ters Köşe'de yazdım. Aynı gün şöyle bir mail aldım:

"Sayın Ercan Güven,
....Milliyet gazetesinde 17 Ocak Perşembe günü "Şırnak'tan Şişli'ye Mektup" başlığıyla yayımladığınız yazınızı okudum. Şırnak'taki yurttaşlarımızın sesini bize ulaştırdığınız için çok teşekkür ediyorum. Şenoba Spor Kulübü'nün ihtiyaçlarını temin etmek için arkadaşlarımı görevlendirdim....
Mustafa Sarıgül-Şişli Belediye Başkanı"

Tamam... Sayın Mustafa Sarıgül bir siyasetçi... Ama "Vardır bir hesabı" diyemiyor insan. Şırnak'ın Şenoba'sındaki oylardan ona ne? "Olsa" da helal olsun Sarıgül'e. Çünkü bu olay seçimden önce kömür dağıtmaya benzemiyor seçmene. Mis gibi insan kokuyor; insan...

Şenoba ne mi istedi?
Futbol oynuyorlar formaları yok. Voleybol, basketbol var filesi yırtık potası kırık. Bir masa dört sandalye... Hele bir de bilgisayar gelirse... Şu sıra yoldadır her halde. Açtım söyledim Sevgili Hüseyin'e... Hüseyin Ebuzzeydoğlu Şenoba'dan Şırnak'a bir saatlik araba yolunu karda kışta yaya giderek liseyi bitirmiş ve Doğu'da yitirilmiş zekalardan. Şenobaspor başkanı. Ağlamasına ramak kaldı. Bir saat sonra topladığı muhtar heyeti yanından beni aradı ve bir iki talebilim daha var Şişli Belediyesi'nden dedi!
-Nedir?
-Afiş, pankart, bayrak da göndersinler lütfen. Burayı Şişli yapacağız. Bu bir insanlık öyküsü anlayacağınız.

Sadece sevgi hissi yaratıyor. Dayanışmanın lezzetini getiriyor damağa. Kardeşliği ölmeden gömüldüğü mezarından çıkarıyor.

Bize teşekkür kalıyor...
Bölücü örgütten baskın yedikçe güçlenip dikilen, bir yandan da spor yaparak insanlık dışı hainlere insanlığı gösteren Şenoba halkına ve onları kucaklayan Sarıgül'e.

NOT: Yine elimi tutamayacağım ve gittiği yeri hesaplamadan yazacağım. Ben "Sarıgülcü" falan değilim. İnsanı, sporu seveni severim. Zamanında parti liderleri ile "Türkiye ve spor" konulu röportaj yaparken sadece Deniz Baykal'dan randevu alamamış bir gazeteciyim. Güneydoğu'nun ücra bir köyünden gelen ricayı emir telakki eden Sayın Sargül'ün aynı partiden kronik başkan adaylığı sadece raslantıdır.

25.01.2008 - Milliyet Gazetesi

Hiç yorum yok: