12 Ocak 2008 Cumartesi

Mustafa Sarıgül, Almanya'da Yaşayan Türkler'den Spd'ye Oy Vermelerini İstedi

Şişli Belediye Başkanı Mustafa Sarıgül, Alman Demokrat Partisi'nin (Spd) Davetlisi Olarak Almanya'ya Geldi. Spd'nin Hessen Eyaletindeki Seçim Kampanyasına Destek Vermek Amacıyla Almanya'da Bulunan Sarıgül, Türk Medya Kuruluşlarını ve Türk Esnafları Ziyaret Ederek Önümüzdeki Hafta Pazar Günü Hessen Eyaletinde Yapılacak Seçimler İçin Spd'ye Oy Verilmesini İstedi.

Şişli Belediye Başkanı Mustafa Sarıgül, Alman Demokrat Partisi'nin (SPD) davetlisi olarak Almanya'ya geldi. SPD'nin Hessen eyaletindeki seçim kampanyasına destek vermek amacıyla Almanya'da bulunan Sarıgül, Türk medya kuruluşlarını ve Türk esnafları ziyaret ederek önümüzdeki hafta Pazar günü Hessen eyaletinde yapılacak seçimler için SPD'ye oy verilmesini istedi.

Şişli Belediye Başkanı Mustafa Sarıgül, bugün çeşitli gazete ve televizyonları ziyaret etti. Sarıgül, öğleden sonra da Hessen eyaletinin başkenti olan Wiesbaden şehrinde bulunan Türk esnafını ziyaret ederek burada yaşayan Türkler'in sıkıntılarını dinledi. Sarıgül, Alman Sosyal Demokrat Partisi'ne oy verilmesini istedi. Türkiye'de hangi partiye mensup olunursa olunsun, Almanya'da yaşayan Türkler'in çıkarlarını koruyacak en iyi partinin SPD olduğunu ifade eden Sarıgül, İHA'ya özel açıklamalarda bulundu.

Sarıgül, "Seçimler var. Seçimler sebebiyle Hessen eyaletindeki Sosyal demokrat dostlarıma destek vermeye geldim. Hessen Başbakanı'nın özellikle yurttaşlarımız hakkında yürütmüş olduğu seçim kampanyasını esefle kınamak, üzüntülerimi bildirmek için geldim. Dünya insanlarının barış, demokrasi ve huzur içerisinde olması lazım, ayrım yapılmaması lazım. Hessen Başbakanı'nın yürütmüş olduğu kampanyayı tamamen insanlık dışı bir kampanya olarak nitelendiriyorum. Sosyal demokrat dostlarıma destek vermek üzere

buradayım. Vatandaşlarıma buradan sesleniyorum. Türkiye'deki siyasi tercihleri ne olursa olsun burada Almanya'da yapılacak seçimlerde mutlaka SPD'ye oy versinler, SPD'ye destek versinler. SPD, Türkiye'yi Avrupa'da hiçbir zaman yalnız bırakmamıştır. Özellikle eski başbakan Schröder'in yapmış olduğu çalışmalar bizim için çok önemlidir. İnanmadığım bir işin asla yanında olmadım, hiçbir zaman da olmayacağım. SPD, Türkiye'nin yanında olmuştur ve Türkiye'ye destek vermiştir" dedi.

Almanya'daki Türkler'in sıkıntılarını dinlediğini, sıkıntıların çok olduğunu ifade eden Sarıgül, "Özellikle Türkçe eğitimin okullarda olmaması ve Hensen Başbakanı'nın sarfetmiş olduğu ağır sözler var. Benim bunları burada sarfetmem çok zor. Bu sözler buradaki vatandaşları üzmüş, rencide etmiştir. Bunun için SPD'ye destek veriyorlar. Buradaki vatandaşların SPD'ye desteklerinden son derece mutluluk duyuyorum" diye konuştu.

CHP Genel Başkanı Deniz Baykal hakkında da konuşan Sarıgül, "Türkiye'de sosyal demokratların önündeki kişi Baykal'dır. Türkiye'de Baykal inşallah gidecek, dertler bitecek. Baykal sadece eleştiriyor, sadece çamur atıyor, sadece karalama yapıyor. Baykal şu an Türkiye'ye bir tane çivi çaktı mı merak ediyorum? Onun için sosyal demokratların iktidara gelmelerinin önündeki tek engel Baykal ve yandaşlarıdır. CHP'yi Baykal ve arkadaşları zimmetine geçirmiştir. Bu zimmetten CHP'yi kurtarmamız gerekiyor"

ifadelerini kullandı. Baykal'ın kendisini partiden ihracı hakkında da Mustafa Sarıgül, "CHP'den Baykal beni ihraç edebilir. 3 defa ihraç etti, mahkeme kararıyla döndüm. Önemli olan Baykal'ın beni ihraç etmesi değil. Önemli olan beni Hakk'ın ihraç etmemesi. Hak beni ihraç etmediği sürece bir şey olmaz. Benim de 2 tane gücüm var. İlk önce Hakk'a inanıyorum, sonra da yuttaşlarıma sonuna kadar güveniyorum" dedi.

Wiesbaden'deki esnaf ziyaretlerini tamamlayan Sarıgül, daha sonra Frankfut'taki Alevi derneğini ziyaret etti. Dernekte açıklama yapan Sarıgül, "Alman devlet televizyonunda yayınlanan diziyi ilk önce duyduğumda çok üzüldüm ve hemen kınama mesajı yayınladım. Bunlar son derece üzücü olaylardır. Bunları tasvip etmiyoruz" diye konuştu.

Sarıgül'ün temasları sırasında kendisiyle beraber olan SPD'den Hessen Eyaleti Belediye Başkan Adayı Ernst Ewald Roth da "Bugün benim için çok özel bir gün. Bu mahalle bana yabancı değil. Buradaki herkes beni tanır. Sayın Sarıgül'ün destek vermek için buralara kadar gelmesi ve buradaki vatandaşlardan oy istemesi bizi sevindirmiştir" şeklinde konuştu.

(BD-EA-EA-OK-D) (İhlas Haber Ajansı)

Hiç yorum yok: